HE
EN

המהפכה בעולם CRM ו-ERP

קצת היסטוריה

כאשר-ERP יצא לראשונה לעולם בשנות ה-90 זאת הייתה מהפכת מידע בעולם המערכות. וואו, ניהול משאבי עסק כולל! גם מכירות, גם רכש ומלאי, והנה"ח מלאה וניהול פיננסי, והכל עובד ביחד! 
ואז הסתבר שלקוח הוא תמיד במרכז, והיה צורך בניהול קשרי לקוחות, ו-CRM  יצא לדרך. התרגלנו לעובדה שניהול עסק כולל לא כולל קשרי לקוחות... 
המצאנו פתרונות לעקוף את זה - עשינו עבודה כפולה ב-CRM ו-ERP, בנינו גיליונות עזר לחבר בין שתי המערכות, והמשוכללים מאיתנו אפילו פיתחו ממשקים לאינטגרציה ביניהם. וכך הסתדרנו ועבדנו בתחילת המילניום. 

מהפכה דיגיטלית

יפה, רק שהיום מיקרוסופט מכינה לנו מהפכה קטנה...הגיע הזמן לחבר את מה שטבעית בא ביחד, אך היסטורית התפתח בנפרד. ובאמת, למה להמשיך להפריד בצורה מלאכותית את מה שהולך יד ביד? העולם התקדם, נולדו מודלים עסקיים חדשים ובהתאם לזה פותחו מודולים שמשקפות את התהליכים החדשים וכתוצאה מזה עסק יכול לבחור את מה שנחוץ לניהול העסק, מהתחלה עד הסוף. האם זה CRM או ERP - מה זה משנה? אם חברה נותנת שירות שוטף ללקוחותיה, אז מן הסתם היא צריכה מודול שירות לקוחות. האופן בה השירות מתבצע ונמדד על הסקלה של איכות יכול להיות שונה מחברה לחברה, אך זה יותר עניין של קסטומיזציה, או התאמת תזרימי העבודה לתהליכים בפועל. 
האם זה אומר ש-CRM או ERP מתו? ממש לא! אפשר להסתכל על זה כך - הקופסאות של  CRM ו-ERP נפתחו וכל הפירות  שהיו שם קיבלו ניקוי וליטוש ויצאו לשוק בסלסלה יפה אחת, קחו מה שאתם צריכים. 
אפשר להגיד שכל עסק היום, ללא קשר לענף ומודל עסקי, צריך מכירות, קטלוג מוצרים או שירותים כלשהו, ניהול קשרי לקוחות ואיזושהי הנה"ח לניהול כספים, ודווח לשלטונות מס ודוחות כספיים.  סביר להניח שתרצו גם את השיווק וחשיפה ברשתות חברתיות. מה שחשוב שאתם משלמים רק על מה שמשתמשים ולא יותר. 

התנגדות לקידום טכנולוגי נתון לכישלון

למה בעצם המהפכה הזאת דווקא עכשיו? למה אי-אפשר פשוט להמשיך כמו שזה, הרי רק התרגלנו ב-20 שנה אחרונות לרעיון של ERP ו-CRM?  
העולם השתנה וקצב השינוי הולך וגובר משנה לשנה, ולא רק בהי-טק, אלא בכל הענפים.  התעשייה השתכללה בהרבה לעומת הייצור של שנות ה-80 ורובוטיקה & אוטומציה מתפשטים בטירוף. סמארטפונים ומכשירים ניידים משנים את האפשרויות של משתמשים בתוכנה וזה קובע את המגמות העתידיות בתחום התוכנה ועל מה יהיה דגש - ניידות, יעילות & פוריות בעבודה, ביצועי המערכת, נגישות ואבטחת המידע. הלקוחות משתמשים בטכנולוגיה החדשה יום יום, ממלאים טפסים אונליין, בודקים מצב חשבון מהנייד ועושים קניות  בלי לצאת מהבית. הלקוח נעשה יותר מתוחכם - פחות ופחות אפשר להפתיע אותו עם התכונות החדשות והוא דורש יותר מהתוכנה. בעקבות זה המודלים העסקיים משתנים ונעשים יותר דינמיים, וזה מה שמזיז את הגלגלים של שינוי בעולם התוכנה העסקית, כולל ERP ו-CRM. יותר מזה, הרמה הטכנולוגית כבר לא בחיתולים - התוכנות שבנו ב'לבנים' בתחילת המילניום בונים עכשיו בבלוקים ופנלים שלמים, המבוססים על הפלטפורמה NET. ואחרים. יש מאגרים שלמים של קוד פתוח וכל המפתחים, גם במיקרוסופט, משתמשים בזה. תכונות רבות ופונקציונליות חדשה צצות כפטריות אחרי הגשם ומשנות את הנוף בעולם ה-ERP ו-CRM. 

בקצה המזלג על המוצר 

רק כדי לסבר את האוזן, בדיינמיקס 365 החדשה יש שבע מודולים שממצות את המודלים העסקיים הקלסיים של היום: 
- מכירות 
- שירות לקוחות 
- שווק 
- שירותי שטח והסכמי מסגרת 
- שירות פרויקטלי 
- הנה"ח וכספים 
- תפעול 

ויש עוד הרבה מודולים ספציפיים בחנות של דיינמיקס AppSource.

זה יהיה מעניין לראות איך זה מתפתח ולאן יובילו המגמות האלה בעתיד. זה קורה מהר מאוד, מול עינינו, אך לא דאגה - נעדכן אותכם בזמן על כל השינויים שבאים אלינו ממעבדות של מיקרוסופט!  
 

Copyright © 2017 Managesoft Partners. All Rights Reserved